Örömvitorlázás játékos versenyekkel – cikk a porthole.hu oldalon

Harmadik éve szervezzük a négynapos VMG flottavitorlázást az Adrián, azok számára, akiknek a versenyzés játék és a vitorlázás öröm, tehát nem az eredmény a lényeg, hanem a VITORLÁZÁS.

Főleg kezdőket, nem vitorlázókat és amatőr vitorlázókat várunk szeretettel. Ez az a fajta kaland, amikor a barátnő és a feleség is lehet a kormánynál, húzhatja a köteleket, szóval mindenki tényleg része a CSAPAT-nak, nem a szokásos felállás, ahol 2-3 ember a ’valódi csapat’, a többi pedig ‘ballaszt’…

 

A lényeg, hogy hajó irányításában a teljesen kezdők is részt vehetnek, és azok is, akik nem annyira ügyesek, mert itt nem az eredmény számít, hanem valami más. A hajókban ismeretlen emberek nagyon gyorsan csapattá formálódnak, a hajók pedig nem egymással versenyeznek, hanem inkább együtt vitorláznak, ez a flottavitorlázás lényege. Tehát a játékos versenyzés ezt jelenti, és mivel minden délután összekötünk, és este egymás mellett állunk a kikötőben, ezért a csapatok közösségé alakulnak, mert minden este van ’valami’.

A VMG flottavitorlázásunk nem csak a játékos vitorlásversenyekről szól, hanem a közös horgonyzásokról, közös vacsorákról, amikor összetolunk minden asztalt, hogy egy nagy asztalnál ülhessünk. Emellett parti kirándulások is vannak, sőt egy este össze szoktunk gyűlni egy hajóban. 40 fő esetén ez nem egyszerű, de megoldható, s talán nem is kell leírnom, milyen ilyenkor a hangulat. 🙂

A napközbeni játékok alkalmával a fejlődés áll a fókuszban, vagyis keressük a válaszokat arra, hogy hogyan lehetünk gyorsabbak, a másik mitől gyorsabb vagy lassabb, mint mi. A teljesen kezdők megtanulhatják a vitorlázás alapjait, és mindenki megszereti a vitorlázást.

Minden évben ugyanolyan hajókkal megyünk, nem a sportosság a lényeg, hanem inkább a kényelem. A feladatok során nem bójákat rakunk ki, hanem sziklákat, szigeteket kerülünk, szóval úgy, ahogy a kezdetekkor, az első vitorlás versenyeken…

Óvás nincs, a vitás eseményeket este átbeszéljük baráti stílusban. A hajók és a csapatok 100%-os biztonságra mennek, a kényes helyzetekben a tapasztalt szkipperek veszik át a hajók irányítását.

A ’seamanship’ áll a középpontban, ami több a szabályok ismereténél, sokan ezt művészetnek mondják. Magyarul gyakran mondjuk ’a jó tengerész gondossága’, ami a szabályok (COLREG) mellett arról is szól, hogy hogyan használjuk a hajót, és például hogyan készülünk az indulásra (ez önmagában megérne egy cikket…).

A teljes cikk itt olvasható.